Paihia (bay of Islands) & Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bart Wenting - WaarBenJij.nu Paihia (bay of Islands) & Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

Paihia (bay of Islands) & Cape Reinga

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo volgers,

Dit verslag betreft de eerste paar dagen in Nieuw Zeeland. De eerste indruk is dat het een geweldige natuur is!

5 Maart werd ik met een bus opgehaald voor een trip van Auckland naar Paihia. De bus kwam heel vroeg en de woorden: moet zeiken, koppijn etc.. vlogen door de bus, dat betekent: er zijn weer Nederlanders! Ondanks de 17 miljoen inwoners kun je nergens komen zonder dat je Nederlanders tegenkomt.

Onderweg stopte we voor een regenwoud te bezoeken. In paihia heb ik een boottocht gemaakt tussen dolfijnen, helaas zaten er jongen dolfijnen tussen zodat wij er niet tussen mochten zwemmen. Omdat de moeders dan gestrest kunnen raken en daardoor geen voeding meer geven. Ook hebben we een aantal stops gemaakt op de onbewoonde eilandjes! 's Avond hebben we de gebruikelijke BBQ gehad.

De volgende dag, 6 maart, vertrokken we naar Cape Reinga om 7uur 's morgens. Dat was best vroeg zeker omdat wij de avond ervoor een goed feest hadden in het hostel. Cape Reinga is het noordelijkste puntje van Nieuw-zeeland. Daar kun je het kruisen van 2 zeeën zien. De pacific en tasman zee. Dat is mooi want je ziet 2 verschillende kleuren van helderheid in elkaar overlopen!

Op de terugrit zijn we gestopt voor sandboarden! Met je buik op een klein bord van een steile berg af, dat was heel gaaf! De snelheden liggen rond de 40/50 kilometer per uur. De instructeur zei dat hij de 95 km heeft gehaald..

Na het eten van fish&chips werd de avond uiteraard vervolgd in de bar van het hostel!

Dadelijk vertrek ik naar Auckland en de dag erna gaan we door naar Coromandel. Onderweg stoppen we bij hotwater beach.

Cheers,
Bart

• 07 Maart 2012 - 08:33

Els :

Jaloers!

• 07 Maart 2012 - 11:28

Margje:

Wow bart! super vet!!
    ik mis alleen de dames nog op de foto haha!
    Heel veel plzier en geniet ervan!
    xxx

• 07 Maart 2012 - 13:30

Harrie En Riek:

Ja inderdaad Wow Bart, ziet er geweldig uit, mooie foto`s ook. Je kunt zien dat je echt geniet, heel veel plezier nog, houd ons op de hoogte hè? groetjes.

• 07 Maart 2012 - 13:35

Maud:

jij vermaakt je volgens mij wel!
    grappige fotos! en dat sandboarden hebben jullie dat alleen liggend gedaan ofzo? :p
    have fun!

• 07 Maart 2012 - 14:34

Fenna:

Hey Bartje,

De foto's zien er goed uit! Je geniet er gelukkig erg van zoals ik de foto's zie
    Blijf genieten zou ik zeggen, en wacht weer op je volgend avontuur!:)

Liefs,
    Uit Zundert!!