Taupo, River Valley, Welligton & Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bart Wenting - WaarBenJij.nu Taupo, River Valley, Welligton & Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

Taupo, River Valley, Welligton & Nelson

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo volgers,

Dit verslag gaat in op mijn reis van 12 maart t/m 18 maart. Deze morgen ik een paar uurtjes vrij voor een verslagje..

Na het vertrek uit 'The Shire' hebben we onderweg een stop gemaakt bij een gijzerpark. Een van de gijzers spuwden 6 meter hoog. Daar hebben we ook eieren gekookt in water van 95 graden.

Op een van de vele stops onderweg hebben we een sterke river met waterval bezocht. Op 12 en 13 maart heb ik overnacht in Taupo. Hier ben ik 2 nachten gebleven zodat ik de 'The Mount Doom' kan beklimmen. Dit is de berg uit The Lord of the Rings waar Frodo de ring wil vernietigen. Zoals in de film ook te zien is vallen er veel stenen naar beneden tijdens het klimmen. De stenen en losse zand maken het klimmen heel zwaar. De berg betrof in totaal 8,5 uur klimmen! Maar eenmaal op de top was het een schitterend uitzicht op de natuur, met een berg met sneeuw op de top.

De 14e stond de bustrip richting River Valley op de planning. Onderweg hebben we weer een Lord of the Rings opname plaats bezocht. Voor de insiders, Frodo en Sam worden gevangen genomen en Gollum is dan aan het vissen. Frodo moet beslissen of gollum bij hen hoort. De rivier waar gollum aan het vissen is hebben wij bezocht. Bij aankomst in River valley stond er een BBQ klaar!

's Morgens hebben we geraft in River valley op de Rangitikei River! Dit is een van de zwaarste rivieren waar op geraft mag worden in de wereld. De 5 ster rating geeft de zwaarste categorie van de rivier aan, dit was wel te merken. 3 uur lang stroom versnellingen, watervallen en rotsen! Ik ben 2x uit de boot geslingerd en ook een keer onder een andere boot geraakt. Het raften was een super gave ervaring!

Aan het eind van de dag zijn we naar Welligton gereisd. De hoofdstad van Nieuw Zeeland, daar ben ik maar 1 dag gebleven. Gelukkig maar want dit was een ontzettend dure stad. De volgende dag ben ik via een pond naar het zuidelijk eiland van Nieuw Zeeland gereisd. Volgens de gids vere weg het mooiste van de 2 eilanden. Laat in de avond zijn we daar in Kaiteriteri (Nelson) gearriveerd.

De volgende dag (17e) heb ik een hele dag gekayakt tussen de zeehonden. In de tasman zee, de Nederlandse ontdekkingsreiziger, heb ik veel zeehonden gezien. Vandaag (18e) vertrek ik richting Westport. Op de planning in Nieuw Zeeland staat: bungyjumpen, heli glatserhike, jetboating en milfordsounds (boot tocht door de Tasman zee)!!

Cheers from Nelson,
Bart

  • 19 Maart 2012 - 18:28

    Harrie En Riek:

    Ha die Bart, keischon al die verhalen, wat `n belevenissen jonge!!!! Heel veel plezier nog en geniet ze hè? groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 14 Feb. 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 25227

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Costa Rica, Panama en Peru

27 Februari 2012 - 10 Mei 2012

Australië/ Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: