Westport & Mahinapua & Frans Josef & Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Bart Wenting - WaarBenJij.nu Westport & Mahinapua & Frans Josef & Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

Westport & Mahinapua & Frans Josef & Wanaka

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo volgers,

Dit verslag betreft mijn dagen van 18 tm 21 maart in Nieuw Zeeland. Nu ben ik op het zuidelijke eiland in Nieuw Zeeland tussen de schitterende natuur.

18 maart hebben we de reis vervolgd richting Westport. Onderweg hebben we een gave activiteit gedaan, namelijk jetboating! Jetboating is door Nieuw Zeelanders ontwikkeld omdat de huidige boten nog niet snel genoeg gingen. De jetboat gaat in 4 seconden naar de 100 km/h en kan zich zelf in een keer rond draaien. Dit was dus met een ontzettend krachtig bootje rond scheuren op het water!

De volgende locatie was Mahinapua, een hostel met slechte voorzieningen zoals douche en bed. Ik was aan het douchen en als iemand zn tanden ging poetsen aan de wastafel ging de douche uit.. Maar het draaide daar om 1 ding: P-party! Een thema avond met als dresscode de letter P. Ik was met 'n Belg verkleed als Pillow & potato.

De gletsjers van Frans Josef was de volgende locatie. Met een helikopter werd ik afgezet bovenop de gletsjer en daar heb ik een klim/ wandeling gedaan tussen tunnels op de gletsjer. Op de indrukwekkende gletsjer viel veel ijs naar beneden omdat het een warme dag was, dus af en toe moesten we goed opletten.

Het perfecte weer blijft hier aanhouden, het is zelfs beter dan afgelopen zomer! De trip richting Wanaka was buitengewoon mooi. De natuur is hier geweldig, het mooiste tot nu toe. Het hostel ligt aan een meer met uitzicht over het meer met bergen op de achtergrond!

Op de planning staat volgens de UNESCO lijst het mooiste van Nieuw Zeeland: Milford sounds. In Queenstown ga ik bungy jumpen. Vandaag hadden we briefing over de bungy: 134 meter hoog, 8,5 seconden vrije val en topsnelheid van 150 km/h!!

Cheeeers From Wanaka

• 21 Maart 2012 - 08:45

Els :

I like :)

Maar waar blijven die ongecensureerde foto's en verhalen?! ;)

x

• 21 Maart 2012 - 16:35

De Buurtjes:

Samen met Kee naar de ontzettend gave fotos gekeken. Moet van haar zeggen dat ze jou toch wel een beetje mist!!!
    Alleen maar "wauw" tijdens het kijken.
    wat een geweldig mooi land.
    Groetjes van ons allen.

• 21 Maart 2012 - 22:22

Jack En Carla:

Ziet er allemaal goed uit, erg mooi en spectaculair, geniet ervan