The Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu The Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

The Whitsundays

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 April 2012 | Australië, Airlie Beach

Hallo volgers,

Mijn reis door Australie heeft zijn vervolgd gemaakt naar de schitterende eilanden van 'The Whitsundays', dit is onderdeel van The Great Barrier Reef! Na 17 uur reizen ben ik weer een beetje hoger beland in Australie, namelijk Arlie Beach. Hier heb ik 3 nachten gezeild op The Anaconda 3.

Na Rick zijn duikadviezen gelezen te hebben (De vraag is met welke intentie deze zijn geschreven :P) gingen we met een groep van 25 man aanboord op The Anaconda 3. De eerste nacht zijn we niet uitgevaren vanwege de te harde wind op zee. We konden daardoor 'normaal' slapen. De volgende morgen ging de moter om 4 uur 's morgens aan.. Dat betekende het vertrek! Na de introles die bestaat uit de basis handelingen onderwater, zeilden we naar een koraalrif, tussen de eilandjes door op het zonnige dek. Daarna snorkelen boven het rif waar ik een pijlstaartrog heb gezien.

De 3e dag bestond uit 2 scubaduiken! Het was geweldig om tussen het koraal en de vissen te duiken:) De eerste duik was in Whitheavenbeach. Het enige geluid wat je onderwater hoort is het in- en uitademen. Een zeer rustgevend en relax gevoel. De vissen waren alle kleuren die je kunt bedenken net als het koraal.. Beide duiken waren zeer geslaagd! Aan het eind van de dag zeilden we naar een nieuw koraalrif dat het 'Aquarium' wordt genoemd. Hier hebben we gesnorkeld.. en deze plek was nog mooier dan de andere! Meer koraal en ontzettend veel vissen!

In de nacht mocht ik helaas geen nachtduik doen omdat ik mijn paddi nog niet heb. De nacht duikers waren gedorpt op basis van de sterren door een zeiler die 3x de wereld is rond gezeild.

De volgende dag hebben we in het 'Aquarium' gedoken. En nogmaals werd bevestigd dat dit enorm mooi was, het beste is voor het laatst bewaard dus. Omdat we met een kleine groep waren hebben we ook trucjes geoefend zoals een koprol onderwater.

Het zeilen op de Anaconda is zeker een van mijn hoogte punten tijdens de reis! Het duiken in the barrier reef heeft veel indruk op mij gemaakt! Het nadeel van een 'bootje' is dat je 's nachts schommelt en tijdens het gebruik van de wc/douche niet echt comfortabel staat;) Ook tijdens het douchen op het vaste land na 3 dagen schommel je als je je ogen dicht doet.. Raar gevoel:p Maar de conclusie is dat ik een nieuwe sport gevonden heb: duiken:)

Nu ben ik in Mission Beach. Hier ga ik raften op de Tully River tussen de krokodillen en skydiven boven 'The Great Barrier Reef' op een hoogte van 14.000 feet met een landing op het stand :D Daarna ga ik door naar Cairns voor de volgende duiken!!

Cheers from Down Under!!
Bart


  • 17 April 2012 - 11:26

    Rick:

    Heeeuuu! Een duikbuddy ;-)
    Ben benieuwd Bart, het zou de eerste geslaagde koprol van je zijn... nog onder water ook ;-) Ik weet nog wel 'n louche instructeur die je best tegen gereduceerd tarief wat bij wil spijkeren onder water... :-p
    Veel plezier nog!
    Gr Rick

  • 17 April 2012 - 11:27

    Thijs Van Ham:

    Klinkt allemaal goed....lkkr duiken dus daar ;) geen foto's gemaakt?
    Dan wordt het bij terugkomst even vlug je padi halen. Dan ga ik wel een keer mee om te duiken.
    Veel plezier nog daar.

  • 17 April 2012 - 11:31

    Bart Wenting:

    Ik heb paar foto's gemaakt maar de kwaliteit is zeer slecht. Een goede camera huren zou voor 3 dagen 110 dollar (80 euro) zijn.. Iets te veel. Ik ga nog een keer duiken dan huur ik een goede camera denk ik. Groeten

  • 17 April 2012 - 13:16

    Je Moeder:

    Weer een mooi verslag en leuke foto's, als je maar weer kunt wennen als je weer in Luyksgestel bent.
    Ik zie nog 23 dagen te gaan geniet ervan,ik kijk ernaar uit om je over 23 dagen weer te zien.

  • 18 April 2012 - 12:27

    Guus:

    Geniet nog van de laatste 20 dagen, voor je het weet zit je weer achter de boeken in plaats van tussen het koraal. Waarom heb je je waardering niet laten blijken voor die pijlstaart rog door hem een kusje te geven? Beetje zwak, geniet van de laatste paar dagen, daarna begint het echte leven, of is het afgelopen, net hoe je het bekijk.

  • 18 April 2012 - 16:33

    Oom Harrie:

    Bart gij lijkt wel een vrijbuiter als ik het zo lees maak je bijna alles mee.
    Vooral dat onderwaterwereldje ga jij straks missen geniet er nu het kan nog van.

    Geweldig mooie omgeving daar kom je vroeg voor uit de veren slapen kan thuis.
    Feesten is er nu niet bij zoals ik het lees is alles serieus natuurschoon.

    Gr.
    Harrie en Riek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 14 Feb. 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 25238

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Costa Rica, Panama en Peru

27 Februari 2012 - 10 Mei 2012

Australië/ Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: