Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 April 2012 | Australië, Cairns

Hallo volgers,

Dit verslag betreft mijn verblijf in Cairns, de periode van 21 tot en met 26 april. Hier ben ik verbleven in het hostel Gilligence. Dit hostel heeft een eigen club en een bar gedeelte waar een zwembad in zit. Helaas heb ik weinig tijd gehad om uit te gaan omdat ik elke dag een andere activiteit heb gedaan die rond 7uur beginnen.

De 23e heb ik de watervallen en een regenwoud bezocht. Het regenwoud zat vol spinnen en slangen. Een slang was meer dan 5 meter en zat rustig langs het voetpad;-) De gids had een litteken in zijn gezicht, dat kwam omdat hij in aanraking was gekomen met een plant met haken erin. Een waterval bestond uit 3 watervallen en het laatste gedeelte konden wij vanaf glijden. De volgende waterval was de beroemde ‘Millaa Millaa’. Deze waterval is de grootste van Queensland van ongeveer 20 meter, bekend van het liedje mysterious girl van peter andrew en een shampoo reclame. Onder de waterval door zwemmen voelde alsof je hagelstenen naar je hoofd kreeg geslingerd.. Daarnaast hebben we in een meer gezwommen met een watertemperatuur van 28 graden. Er hing een boom boven het water op 5 meter, uiteraard sprong iedereen daar vanaf:)

Op de 24e heb ik in ‘The Great Barrier Reef’ gesnorkeld en gedoken. Volgens de gids hadden wij een slechte periode omdat het water maar 27 graden is, in de zomer is het 32 graden. Het weer was perfect! Het was mooi koraal met veel vissen en ik heb een aantal schildpadden gezien :D Eentje heb ik omheen gezwommen en hij bleef rustig zwemmen.

De vierde dag in Cairns stond de Cape Tribulation op het programma. Een dag trip richting het noorden van Australië. We stopten bij een River waar een week geleden een hond is gepakt door een krokodil en een paar jaar geleden een Duitse toerist is gepakt door een krokodil toen ze dronken langs het water liep..

Onderweg stak opeens een Kasuarissen over van 1,20 meter groot. Hij is de dodelijkste vogel in de wereld. Daarnaast hebben we ook een boottocht gemaakt op een krokodillen rivier. De krokodil ‘scareface’ is de leider van het territorium. Hij is ruim 4,5 meter en weegt 600 kilo. Daarnaast hebben we veel kleine krokodillen gezien. De moeder hield ons in de gaten door te volgen.. Ze was 2,5 meter.. Boven ons in de takken hingen verschillende slangen:)

Mijn reis gaat zijn vervolg maken naar Darwin.

Cheers from Australia!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 14 Feb. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 25239

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Costa Rica, Panama en Peru

27 Februari 2012 - 10 Mei 2012

Australië/ Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: