Back to the 60's (Byron Bay) - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu Back to the 60's (Byron Bay) - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

Back to the 60's (Byron Bay)

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 April 2012 | Australië, Surfers Paradise

Hallo volgers,

Allereerst bedankt voor alle reacties. De foto's die bij dit verslag horen kan ik nu niet uploaden door de slechte computerfaciliteiten hier.. dus volgen later.

Dit verslag betreft de 27e t/m 1 april in Byron Bay. Vanaf Sydney was het een 12-uurige bustrip naar Byron Bay.. Een elende!

De eerste avond ben ik opstap gegaan in het populaire Cheeky Monkeys! Een kroeg met picknicktafels waar iedereen op staat te dansen. Na het stappen bracht een gratis taxi ons terug naar het hostel. Wij moesten relax doen, want hij was op zn gemakje een joint aan het roken voordat hij vertrok haha

De 28e kwam het hippie tijdperk helemaal tot uiting toen ik naar Nimbim ben geweest. Een dorpje van 350 inwoners waar drugs gelegaliseerd is. You want some nice weet or cookies? Het enige wat ze daar vroegen.. Net als Nimbin is mijn hostel the art lodge factory een groot hippie gebeuren. Overal worden joints gerookt en er hangt daardoor wel een relax sfeertje. De meeste gasten zijn heel de dag op zn gitaar aan het spelen.

Bij de receptie was ik met een Nederlandse stagiaire aan het praten, toen kwam er de volgende backpacker aan: goedenavond. Welkom aan de andere kant van de wereld waar overal Nederlanders zijn.

De 29e heb ik een kayak trip gemaakt op de oceaan. Dat was gaaf vanwege de sterke golven van 4 a 5 meter hoog en de dieren in het water. Een aantal keer werden wij omgegooid door de sterke golven.. Met een beetje stuurwerk kon je af en toe een paar meter op een golf surfen, maar vaak werd dat zout happen. Omdat we geen dolfijnen hadden gezien kregen we een gratis trip aangeboden. De avond werd wederom vervolgd in de cheeky monkeys met het kayak groepje.

Mijn eerste surfles heb ik in Byron Bay gevolgd. Na een kort uitleg konden we proberen te blijven staan op de surfplank. Na een aantal keer mocht ik van de instructeur zonder begeleiding gaan surfen omdat het redelijk ging. Een leuke sport om te doen, dus dat ga ik vaker doen hier!
Nadat ik terug kwam in het appartement heeft iemand mijn handdoeken gestolen.. Fijn als je wilt douchen!

Op mijn laatste vrije dag in Byron Bay had ik mijn gratis oceaan kayak trip. Deze keer heb ik ruim 50 dolfijnen gezien. Aan het eind van de dag kwam er veel wind opzetten, dus hoge golven. Ik had geluk dat ik bij de instructeur in de kayak zat. Dat betekent niet elke keer omvallen. Na een paar aardige golven riep hij opeens: 20 sec, 15 sec, 10sec peddelen zo hard als je kan en nu achterover leunen. We zaten op een sterke golf van een paar meter hoog! En we surfte ruim 100 meter op een golf richting het strand, dat was echt gaaf! De instructeur stuurde van links naar rechts tussen de surfers door op de golf net als een surfbord. De andere kayakers zaten nog midden op zee toen wij al op het strand waren:) Die avond heb ik een wandeling gemaakt naar het meeste oosterlijke puntje van Australie. Op het wandelpad staken hele tijd wilde dieren over. Na het zelf maken van een kangaroo hamburger had ik mijn laatste avond afgesloten in the Cheeky Monkeys!

Na Nieuw Zeeland ben ik alle mensen kwijt geraakt die ik heb leren kennen. Dus nu begint het 'small talking' opnieuw. Ondertussen heb ik al een aantal mensen leren kennen die in verder weer tegenkom.

Vanmorge was de klok verzet zonder dat ik het wist, dus ik verschoot me kapot toen ik op mijn horloge keek. Maar gelukkig was het een uur eerder. Met een busreis van 3uur ben ik nu gestrand in Surfersparadise.

Cheers from Down Under!!

  • 01 April 2012 - 06:05

    Esther Withaar:

    Bartje!! Zo te lezen vermaak je je al super goed in Australie. Onze kiwi groep valt nu steeds verder uit elkaar, dat is wel jammer! We willen met Adam en Jen het noordereiland af maken en dan gaan wij ook naar Australie (na een weekje Fiji :)). Heel veel plezier nog daar, maar dat lukt vast wel! Xxx

  • 01 April 2012 - 19:50

    Roy:

    Heey één van de vele hollanders, lijkt daar wel klein nederland.
    Komt wel goed voor je uit want als je alles met engels moest doen :)
    Zorg dat je blijft genieten en dat de verhalen zich kunnen blijven opstapelen, nog veel plezier.

  • 04 April 2012 - 11:15

    Harrie En Riek:

    Hoi Bart, wat `n geweldige verslagen maak jij, je kunt altijd nog verslaggever worden hahahaha, keischon foto`s ook, leuk om te volgen. Wij gaan ons voorbereiden op de bruiloft vrijdag de 13`, we hebben er zin in. Heel veel plezier nog en geniet ervan, groetjes.

  • 08 April 2012 - 20:00

    Broertje:

    Ey Bart,

    klinkt wel goed, zoon dorpje waar zo wat iedereen stoned is :D zal wel een gezellig sfeetje hangen. een coffie shop zo groot als een heel dorp haha.

    nog veel plezier met je reis.

    gr,

    Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 14 Feb. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 25246

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Costa Rica, Panama en Peru

27 Februari 2012 - 10 Mei 2012

Australië/ Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: