Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Bart Wenting - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: bartwenting

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 April 2012 | Australië, Darwin

Beste Volgers,

Mijn reis heeft een vervolg gemaakt van Cairns naar Darwin. Darwin is een van de noordelijkste steden in Australië, dat betekent heeel warm. De gemiddelde temperatuur is hier het hele jaar door boven de 30 graden! En winter bestaat hier niet. Ik ben de periode van 26 tot en met 30 april in Darwin verbleven.

27 April heb ik een tocht gemaakt door een nationaal park en daarna een boottocht tussen de krokodillen. In deze rivier mochten de krokodillen gevoerd worden dat zorgde voor agressieve en dodelijke aanvallen van de krokodillen:)Het was mooi om te zien hoe de hiërarchie verdeeld is op de rivier. Krokodillen van 3 meter jagen kleintjes weg om te eten. En de krokodillen van 3 meter worden aangevallen door krokodillen van 6 meter. De krokodil van 6 meter eet geen vlees wat gevoerd wordt maar de krokodil van 3 meter, dus dat zorgde voor een mooi spelletje op de rivier. Elke krokodil hield alle krokodillen in de gaten;-)

Ook deze trip werd weer vervolgd met zwemmen en in het waterspringen tussen de watervallen.
De trip vervolgde vanuit Darwin naar het 2e grootste nationaal park van de wereld: Kakadu Park, bijna de helft van Nederland. 2 dagen kamperen in een tentje met uiteraard ’s avond een kampvuur. Ik was de chef van het kampvuur met o.a. kangaroo biefstuk :) In het park leven 18 van de 20 meest dodelijke slagen ter wereld ;-) Een briefing hoe wij moesten omgaan met de slangen en spinnen kwam daarom ook goed van pas. In ‘The wildlife’ heb ik veel dieren gezien zoals o.a.: dingo’s (wilde honden), slangen, voglens, spinnen en wallabees.
De prachtige omgeving heeft veel indruk op mij gemaakt. Ontzettend grote landschappen met watervallen, regenwouden en rotsgebergten. Ook hebben wij een van de hoogste rotsen beklommen, dat gaf een prachtig uitzicht. In dit park is ook Crocodile dundee opgenomen. De gids dook elke keer op zn ‘ Steve Irwins’ achter de slangen aan haha. Een aantal weken geleden was hij nog gebeten door een slang ;-)

Helaas ben ik nog niet veel aan stappen toe gekomen vanwege de vele activiteiten. De trip gaat nu richting zijn einde.. Op het programma staat Melbourne voor ‘The Great Ocean Road’ en Sydney.

Cheers From Down Under!!
Bart

• 30 April 2012 - 06:35

Marc, Thea, En Kids:

nou bart, fantastisch wat jij allemaal ziet.
    geniet er nog lekker van , groetjes

• 30 April 2012 - 09:26

Vader En Moeder:

Fijn dat het allemaal goed gaat
    Mooie foto's, veel actie en avontuur te beleven,
    Geniet er nog van die laatste 10 dagen

• 30 April 2012 - 09:54

Maud:

nog vollop aan het schrijven zie ik ;) krijg de hele tijd mailtjes dta je weer een nieuw verhaal hebt ;)
    haha maar wel grappig die krokodillen, die springen hoog zeg ;)
    nog 10 dagen zie ik! heeeeel veel plezier x

• 01 Mei 2012 - 19:23

Harrie En Riek:

Sjonge jonge Bart wat een belevenissen allemaal, mooie foto`s en schon verhalen, hopelijk ga je straks thuis ook zo door met `t opschrijven van alles wat je meemaakt, je hebt een leuke manier van verhalen vertellen. Heel veel plezier nog en geniet ze nog, groetjes van ons.

• 02 Mei 2012 - 11:40

Ranil:

'Helaas ben ik nog niet veel aan stappen toe gekomen vanwege de vele activiteiten.'----->Dat geeft niet Bart, het is helemaal niet erg om een keer niet te gaan stappen. Oke?

Veel plezier nog de komende dagen!

• 02 Mei 2012 - 16:01

Ricardo:

Ik heb weer even wat tijd vrijgemaakt om je laatste verslagen te lezen. Maar gelweldig om dit zo allemaal te lezen. De foto´s zijn al heel veel zeggend voor ons, maar zoals ik zelf al wel ervaren heb is dit heel anders dan het met eigen ogen te zien. Velen die zich later zullen bedenken waarom zij zoiets nooit gedaan hebben. Ik zie dat je nog maar een paar dagen te gaan hebt, de tijd vliegt gewoon voorbij.. Mijn vakantie is ook zo goed als gedaan, morgen om 15:00 uur lokale tijd start ik met vliegen naar Mexico City om vrijdag te 17:35 uur aan te komen op Schiphol. Geniet er nog wat extra van in de laatste dagen, slapen kan in het vliegtuig wel.

Gegroet en tot snel,

Ricardo

• 05 Mei 2012 - 21:45

Ruud,Monique En Kids:

Hoi Bart, wat een spannende verhalen zeg en wat maak je veel mee.
    Je schrijft erg gezellig en maakt mooie foto's.
    Geniet nog van je laatste tijd daar.Groetjes.

• 07 Mei 2012 - 15:10

Fenna:

Bartjeeee,

Over 3 dagen ben je terug!
    Je verhalen en fotos waren zeer tof om te volgen. En zeker te zien dat je er onwijs van heb genoten.
    Zodra je terug bent, gaan we gauw een pilsje drinken!;)

XXX Fenna

• 07 Mei 2012 - 20:20